Η ευρωπαϊκή αγορά CBD είναι έτοιμη για μια αύξηση τόσο σε νέους όσο και σε επαναλαμβανόμενους πελάτες τα επόμενα χρόνια, σύμφωνα με νέα στοιχεία από την Prohibition Partners. Τα ευρήματα από μια έρευνα σε πάνω από 5.000 άτομα σε όλη την Ευρώπη αποκαλύπτουν ότι παρόλο που ο αριθμός των καταναλωτών και η ποσότητα κατανάλωσης CBD εξακολουθούν να αυξάνονται, ο υψηλός ρυθμός εναλλαγής των χρηστών και οι υποδεέστερες οικονομικές επιδόσεις των δημόσιων εταιρειών που δραστηριοποιούνται στην περιοχή εμποδίζουν την ανάπτυξη του κλάδου.

Η έρευνα δείχνει ότι περίπου το 15% των Ευρωπαίων καταναλωτών έχει δοκιμάσει CBD, ενώ το 11% έχει χρησιμοποιήσει ένα προϊόν CBD τον τελευταίο χρόνο. Η αυξανόμενη εξομάλυνση των προϊόντων CBD και η μεγαλύτερη ευαισθητοποίηση σχετικά με την ασφάλειά τους έχουν ενισχύσει το ενδιαφέρον. Διαπιστώθηκε ότι οι νεότεροι καταναλωτές είναι πιο πιθανό να χρησιμοποιήσουν CBD, με τα άτομα ηλικίας 18 έως 24 ετών να έχουν διπλάσιες πιθανότητες να έχουν χρησιμοποιήσει ένα προϊόν τους τελευταίους 12 μήνες σε σύγκριση με τα άτομα ηλικίας 50 έως 60 ετών.

Από τους 995 χρήστες της CBD που συμμετείχαν στην έρευνα, το 56% δήλωσε ότι χρησιμοποίησε έλαια και βάμματα, καθιστώντας την πιο δημοφιλή μορφή προϊόντος. Τα άνθη κάνναβης ήταν η δεύτερη πιο δημοφιλής μορφή κατανάλωσης, ξεπερνώντας τα προϊόντα τροφίμων και ποτών.

Η έκθεση διαπίστωσε επίσης ότι το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων που παράγονται στον κλάδο στηρίζει μικρότερες ιδιωτικές επιχειρήσεις και όχι δημόσιες εταιρείες. Ενώ η αύξηση των εσόδων μεταξύ των ευρωπαϊκών δημόσιων εταιρειών CBD είναι ισχυρή, με τη μέση εταιρεία να αναφέρει αύξηση των εσόδων κατά 44% σε ετήσια βάση, η ανισορροπία μεταξύ εσόδων και κόστους πωλήσεων σε όλη την Ευρώπη σημαίνει ότι σχεδόν καμία εταιρεία, εκτός από την Jazz Pharmaceuticals, δεν έχει κέρδη.

Παρά τις προκλήσεις, ορισμένες εταιρείες διπλασιάζουν τις προσπάθειές τους στην ευρωπαϊκή αγορά. Η Tilray λάνσαρε μια νέα μάρκα CBD, την Pollen, στο Ηνωμένο Βασίλειο πέρυσι, ενώ η αμερικανική εταιρεία Charlotte’s Web έχει πραγματοποιήσει σημαντικές επενδύσεις στην αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου μέσω της Savage Cabbage.

Η έκθεση καταλήγει στο συμπέρασμα ότι ενώ η έλλειψη κανονισμών και η επιβολή των νόμων εμποδίζει επί του παρόντος τον κλάδο, αυτό αναμένεται να αλλάξει μέσα στα επόμενα δύο έως πέντε χρόνια. Μέχρι τότε, προβλέπεται ότι τα πλήρως νόμιμα προϊόντα τροφίμων CBD θα πωλούνται σε μεγάλα καταστήματα λιανικής πώλησης σε όλη την Ευρώπη, ενώ ο ανθός CBD θα φορολογείται και θα πωλείται σε όλη την ήπειρο.