Χρόνος διαβάσματος: 3 λεπτά

Το CBD έχει χαρακτηριστεί ως θαυματουργό φάρμακο τα τελευταία χρόνια, με πλήθος επιστημονικών και ανεπίσημων στοιχείων που υποστηρίζουν ότι μπορεί να θεραπεύσει και να ανακουφίσει μια σειρά από καταστάσεις και παθήσεις. Με αυτό κατά νου, το Medical Cannabis Network παρουσιάζει τα πέντε κορυφαία πιθανά οφέλη του CBD για την υγεία.

Το CBD – ή αλλιώς γνωστό ως κανναβιδιόλη – είναι ένα από τα πάνω από 100 κανναβινοειδή που βρίσκονται στο φυτό cannabis sativa και είναι το δεύτερο πιο ενεργό συστατικό της κάνναβης. Ωστόσο, σε αντίθεση με την ίδια την κάνναβη, το CBD είναι μη ψυχοδραστική, που σημαίνει ότι δεν προκαλεί σε όσους τη χρησιμοποιούν να “φτιαχτούν” λόγω του ότι το CBD δεν διαθέτει το πιο δραστικό συστατικό της κάνναβης – τη δέλτα-9-τετραϋδροκανναβινόλη (THC). Σύμφωνα με εκτιμήσεις, υπάρχουν περίπου 1,3 εκατομμύρια τακτικοί χρήστες της CBD μόνο στο Ηνωμένο Βασίλειο, οι οποίοι όλοι καταναλώνουν την ένωση με διάφορους τρόπους, όπως άτμισμα, βρώσιμα, εντριβές και βάλσαμο, σταγόνες, κάψουλες και σπρέι.

Τα οφέλη του CBD για την υγεία

1: Βελτίωση της ψυχικής υγείας

Ένα από τα πολλά οφέλη του CBD είναι ότι ενδεχομένως έχει βαθιά επίδραση σε διάφορες διαταραχές της ψυχικής υγείας, προσφέροντας μια εναλλακτική θεραπεία για εκατομμύρια ανθρώπους παγκοσμίως που παλεύουν με την ψυχική τους υγεία. Μια συστηματική ανασκόπηση 23 μελετών παρείχε σύσταση βαθμού Β για τη χρήση του CBD για τη θεραπεία της σχιζοφρένειας, της διαταραχής κοινωνικού άγχους, της διαταραχής του φάσματος του αυτισμού και της διαταραχής ελλειμματικής προσοχής και υπερκινητικότητας (ADHD).

Η ανάλυση έδωσε επίσης σύσταση βαθμού Γ για το CBD ως φάρμακο για την αϋπνία, το άγχος, τη διπολική διαταραχή, τη διαταραχή μετατραυματικού στρες (PTSD) και το σύνδρομο Tourette. Μια πρόσθετη μελέτη που δημοσιεύθηκε στο The Permanente Journal διαπίστωσε ότι σε μια ομάδα ασθενών με άγχος, το 79% των ατόμων παρουσίασαν μείωση του άγχους τους όταν χρησιμοποίησαν CBD.

2: Μείωση των επιληπτικών κρίσεων

Ένα όφελος του CBD που παγιώθηκε σε μια πρόσφατη μελέτη είναι η ικανότητα της ένωσης να μειώνει τις επιληπτικές κρίσεις που προκαλούνται από την επιληψία. Το πρόγραμμα Midori-no-wa (Πράσινος Κύκλος) για παιδιά με δυσίατη επιληψία ξεκίνησε στην Ιαπωνία το 2020 σε ένα συνεργατικό πρόγραμμα μεταξύ της Green Zone Japan και της Always Pure Organics για να αναλυθεί εάν το CBD θα μπορούσε να μειώσει τις επιληπτικές κρίσεις.

Το πρόγραμμα περιελάμβανε 50 συμμετέχοντες, το 50% των οποίων ανέφεραν βελτιώσεις και το 10% παρουσίασε σημαντικές επιδράσεις. Ένας από τους συμμετέχοντες – ένα κοριτσάκι δυόμισι ετών που συνέχισε να υποφέρει από επιληπτικές κρίσεις ακόμη και μετά από χειρουργική επέμβαση στον εγκέφαλο – είναι τώρα χωρίς επιληπτικές κρίσεις μετά τη θεραπεία με CBD.

3: Αντικαρκινικές ιδιότητες

Το CBD μπορεί να έχει ευεργετικά αποτελέσματα ακόμη και για τις πιο σοβαρές ασθένειες, όπως ο καρκίνος. Αν και η έρευνα είναι περιορισμένη και ασαφής, μια περίπτωση από το Ηνωμένο Βασίλειο φωτίζει ότι το CBD μπορεί να περιέχει αντικαρκινικές ιδιότητες. Μια 80χρονη γυναίκα στο Ηνωμένο Βασίλειο διαγνώστηκε τον Ιούνιο του 2018 με μη μικροκυτταρικό καρκίνο του πνεύμονα. Ήταν καπνίστρια και είχε επίσης ήπια χρόνια αποφρακτική πνευμονοπάθεια (ΧΑΠ), οστεοαρθρίτιδα και υψηλή αρτηριακή πίεση.

Κατά τη στιγμή της διάγνωσης, ο όγκος της είχε μέγεθος 41 mm και δεν είχε ενδείξεις τοπικής ή περαιτέρω εξάπλωσης. Ωστόσο, η ασθενής αρνήθηκε την παραδοσιακή χειρουργική επέμβαση, τη χημειοθεραπεία και την ακτινοθεραπεία και τέθηκε σε καθεστώς “παρακολούθησης και αναμονής”, όπου λάμβανε αξονικές τομογραφίες κάθε τρεις έως έξι μήνες. Μέχρι τον Φεβρουάριο του 2021, ο όγκος της είχε μειωθεί κατά 75% σε μέγιστη διάμετρο στα 10 mm. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, χρησιμοποιούσε 0,5 ml ελαίου CBD τρεις φορές την ημέρα και παρόλο που οι μηχανισμοί πίσω από τα φαινόμενα δεν είναι πλήρως κατανοητοί, το CBD μπορεί να έπαιξε ρόλο στην υποχώρηση του όγκου.

4: Βελτίωση του ύπνου

Υπάρχει στην αγορά μια ευρεία γκάμα βοηθημάτων ύπνου που διευκολύνουν τον ύπνο, όπως τα φυτικά φάρμακα και τα χάπια μελατονίνης. Ωστόσο, η έρευνα δείχνει ότι το CBD θα μπορούσε να είναι μια αποτελεσματική μέθοδος για τη βελτιστοποίηση του ύπνου σας.

Η Αμερικανική Ένωση Ύπνου εξήγησε ότι το ενδοκανναβινοειδές σύστημα παίζει ζωτικό ρόλο στη ρύθμιση του ύπνου και των κιρκαδιανών ρυθμών και περιέχει ένα δίκτυο υποδοχέων κανναβινοειδών. Οι έρευνες δείχνουν ότι το CBD μπορεί να αλληλεπιδράσει με συγκεκριμένους υποδοχείς που ενδεχομένως επηρεάζουν τον κύκλο του ύπνου.

Μια περαιτέρω μελέτη ανέλυσε τα οφέλη του CBD σε ασθενείς με άγχος και διαταραχές ύπνου.  Η έρευνα περιελάμβανε 103 ενήλικες, με τα τελικά δείγματα να αποτελούνται από 72 άτομα. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι κατά τη χρήση του CBD, οι βαθμολογίες ύπνου βελτιώθηκαν κατά τη διάρκεια του πρώτου μήνα σε 48 από τους συμμετέχοντες (66,7%), αν και αυτό κυμαινόταν με την πάροδο του χρόνου.

Το κορυφαίο CBD για Vape χωρίς πρόσθετα – Dr. Nice

5: Ανακούφιση από τον πόνο

Τα οφέλη του CBD για την ανακούφιση από τον πόνο είναι κάπως διφορούμενα λόγω των περιορισμένων πειραματικών ανθρώπινων αποδείξεων για την αποτελεσματικότητα του φαρμάκου. Ωστόσο, ερευνητές του Πανεπιστημίου Syracuse εξέτασαν αυτά τα ερωτήματα στην πρώτη συστηματική ανασκόπηση και μετα-ανάλυση πειραματικών ερευνών σχετικά με τις επιδράσεις του CBD στον πόνο. Όταν συνέκριναν το καθαρό απομονωμένο CBD με ένα εικονικό φάρμακο για τη μείωση του πόνου, οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι το CBD δεν μείωσε τον όγκο του πόνου, αλλά αντίθετα έκανε την αντίληψη του πόνου από τον ασθενή λιγότερο δυσάρεστη. Περαιτέρω μελέτες έδειξαν ότι το CBD μπορεί να ανακουφίσει τον πόνο μειώνοντας τη φλεγμονή, αλληλεπιδρώντας με τους νευροδιαβιβαστές και επηρεάζοντας τη δραστηριότητα των ενδοκανναβινοειδών υποδοχέων.

Πηγές

  1. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/33526132/
  2. https://www.healtheuropa.com/understanding-the-potential-benefits-of-cbd-for-epilepsy/112885/
  3. https://www.bmj.com/company/newsroom/daily-use-of-cannabidiol-cbd-oil-may-be-linked-to-lung-cancer-regression/
  4. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6326553/
  5. https://www.sciencedaily.com/releases/2021/04/210423130221.htm